Preden preidem h konkretnim SEO trikom, moramo ločiti dva pojma:
– on-line SEO (optimizacija na sami spletni strani)
– off-line SEO (optimizacija izven spletne strani), pogosto imenovana tudi link-building
Oglejmo si nekaj pomembnih zadev, ki jih lahko naredimo sami, da naredimo svojo stran prijaznejšo iskalnikom:
– že iz naslova domene naj bo jasno, kaj ponujamo
primer dobre domene: pomivanje-posode.si
primer slabe domene: priden-sem-zelo.si
– če smo ob zakupu domene naredili napako, naj bo iskalnikom prijazen vsaj naslov objave
primer dobrega naslova: priden-sem-zelo.si/pomivanje-posode
primer slabega naslova: priden-sem-zelo.si/index.php?page=top.offer_details&category_id=3&flypage=onoff.value&coolstuff_id=186&option=com_hellotoeverybody&Itemid=1)
– tisto, kar ponujamo, naj bo omenjeno v naslovu objavljenega besedila
primer dobrega naslova: Zakaj sem prav jaz najboljši naslov za pomivanje posode
primer slabega naslova: Eni znajo, drugi pa ne
– tisto, kar ponujamo, naj bo omenjeno še vsaj enkrat na začetku objave, enkrat znotraj same objave in enkrat na koncu objave, vendar pa s tem ne pretiravajmo (teorija o gostoti ključnih besed pride na vrsto kdaj drugič)
– tisto, kar ponujamo, lahko nekje v besedilu še posebej označimo
odebeljeno
ali
ležeče
ali
podčrtano
– uporabimo še kak podnaslov ali mednaslov, kjer uporabimo besedo ali besedno zvezo, ki je tesno povezana s tistim, kar ponujamo
primer: pomivalec, posoda, sredstvo za pomivanje
– dolžina besedila naj bo primerna, iskalniki si načeloma želijo vsaj 150 besed dolge objave, vendar za to ni jasnih pravil, vsekakor je po trendih sodeč zaželjena vse daljša dolžina (ljubitelji goljufanja in hitrega zaslužka so znani po zelo kratkih objavah, saj nimajo veliko časa za pisanje), nekateri ugledni spletni naslovi že postavljajo spodnjo mejo 400 besed (v tem trenutku sem prišel do svoje 230. besede v tej objavi)
– razmerje števila besed glede na število spletnih povezav v isti objavi naj bo močno v korist besed (na primer 100 proti 1)
– posamezne objave na istem naslovu (domeni) naj bodo smiselno povezane med seboj, posebej pomembno je, da so povezani pojmi, ki se neposredno navezujejo na tisto, kar ponujate
Lahko bi še razpredal, pa se mi ne ljubi več.
On-site SEO je zoprna reč, za katero je na srečo dovolj, da se je lotimo le občasno (če na primer preurejamo stran, če so se spremenili iskalni pojmi, če smo spremenili ponudbo, če bi radi dali večjo težo enemu delu naših dejavnosti, če so se bistveno spremenili algoritmi iskalnikov itd.).
Precej drugačna zgodba je off-site SEO ali link-building, ki je načeloma večno trajajoča dogodivščina.
Značke: on site seo, optimizacija spletne strani, seo
26 februarja, 2013 na 7:34 dop |
[…] govorim o pomenu linkov. Nekateri menijo, da linki niso več tako pomembni, kot so bili, da je on-site seo edini pravi, da je link-building mrtev in bodo namesto linkov prevzeli vlogo razsodnikov v SERPu […]
31 oktobra, 2013 na 3:11 popoldan |
[…] itd.), je Pingvin usmerjen na povezave iz takoimenovane slabe soseske. Se pravi, da Panda gleda na on-site, Pingvin pa na off-site […]
27 februarja, 2014 na 11:30 popoldan |
[…] si ogledamo spletno mesto. Je videti optimizirano? Ima naslove, tage, opise, opise slik in druge on-site zadevščine urejene? Kaj pa volumen spletnega mesta? Je na njem nekaj sto člankov, ki tudi vsak zase rangirajo in […]
29 maja, 2014 na 9:34 popoldan |
[…] Če pridno delamo, bomo prej ali slej z nekim besedilom dosegli nek rezultat. Denimo, da nam določene ključne besede začnejo prinašati promet. Ugotovimo, da imamo na primer sedmo mesto na lestvici. To je super, a prvo mesto je seveda še boljše. Torej članek malce popravimo, morda malenkost skrajšamo naslov, da povečamo gostoto ključnih besed, morda spremenimo podnaslov, da bo ta bolj v sorodu s ciljano ključno besedo, morda celo ključno besedo, ki se sicer v besedilu pojavlja v tretji vrstici, premaknemo v prvo, … (da, vse, kar spada pod takoimenovani on-site SEO) […]