Kaj so dvosmerni (recipročni) backlinki?

Izmenjava povezav (linkov) med različnimi spletnimi stranmi med poznavalci spletne optimizacije vedno nekoliko razburi duhove. V grobem ločimo dve struji:

1. izmenjava linkov je popolna izguba časa

2. izmenjava linkov je uporabna le v nekaterih primerih

Je izmenjava povezav lahko koristna za obe strani?Je izmenjava povezav lahko koristna za obe strani?

Oglejmo si argumente za obe stališči in moj komentar.

1. Izmenjava povezav je brez pomena, ker iskalniki tehtajo linke v vsako smer. Če opazijo, da A linka B in B linka A nazaj, ju enostavno prečrta, zato je takšna izmenjava vredna zelo malo in ni vredna vloženega časa (A in B se morata nekako najti in dogovoriti kaj in kam bo kdo komu dal).

Komentar:

Delno drži. Iskalniki hitro opazijo, da sta A in B dogovorjena za izmenjavo, kar pomeni, da A ni glasoval za B, niti B za A. Se pravi, da si nihče ne zasluži višje uvrstitve v rezultatih iskanj. Toda v praksi sem večkrat videl, da izmenjava relevantnih povezav lahko opazno pomaga obema. Iskalniki namreč ne iščejo le smeri in kakovosti povezav, ampak tudi ocenjujejo njihovo okolje. Če je A tiskarna knjig in B založba s pravljicami, je seveda videti smiselno, če sta obe dejavnosti povezani. V resničnem svetu je normalno, če založba in tiskarna sodelujeta, zato je to videti normalno tudi na spletu. Oba linka imata neko težo in oba linka koristita obema stranema.

Po drugi plati ni videti naravno, če izmenjata povezave proizvajalec oken in založnik knjig. Takšna izmenjava bo gotovo ocenjena za nerelevantno in bo imela manjši vpliv na razvrstitve v iskalnikih, kot v zgornjem primeru. Toda tudi takšno izmenjavo lahko logično razložimo. Morda sta lastnika spletnih strani oče, obrtnik, in sin, umetnik. V resničnem življenju bi že lahko bilo tako, zakaj ne tudi na spletu?

Poleg tega je približno 90 odstotkov spletnih strani neoptimiziranih, kar pomeni, da iskalniki le približno ugibajo, o čem govorijo. Takšne strani torej ocenijo kot splošne in njihovim povezavam dajejo težo na podlagi drugih kriterijev. Se pravi, da izmenjava povezav koristi tudi v tem primeru, le da manj kot v zgornjem. Link je pač link!

2. Izmenjava povezav je uporabna le za strani z raznovrstno vsebino, kjer je optimizacija za sto ali več besednih zvez praktično neizvedljiva in zato nesmiselna, na primer za novičarske strani.

Komentar:

Da, za nekatera spletna mesta je izmenjava povezav bistveno koristnejša kot za druge. Če imamo na istem naslovu članke s področja zdravja, kulinarike, izobraževanja, zabave in podobno, seveda nagovarjamo raznovrstnejšo publiko kot jo proizvajalec oken, zato je smisleno poiskati strani, ki so specializirane za zdravje, kulinariko, izobraževanje in zabavo ter vsaki predlagati izmenjavo povezav.

Specializirane strani bodo dobile relevantne linke z novičarskega mesta, kar bo utrdilo njihovo avtoriteto na posameznih področjih, novičarska stran pa se bo iskalnikom predstavila kot zanimiva in raznovrstna stran, ki bo dobila prednost pred ostalimi podobnimi stranmi, ki pa nimajo backlinkov.

Zaključek:

3. da, izmenjava povezav je logičen del vsake optimizacije spletne strani

Naslednjič bom zapisal nekaj navodil za pravilno in učinkovito izmenjavo povezav.

Advertisements

Značke: , ,

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: