Že v prejšnjih objavah (postih) sem ga večkrat uporabil, a za začetnike morda vseeno ne bo škodilo, če zadevi namenim poseben post.
Anchor text je posrednik med jezikom ljudi in jezikom iskalnikov. Iskalniki seveda govorijo drugače od ljudi in njihov najljubši zapis je še vedno v formatu HTML.
Tipičnemu spletnemu uporabniku html jezika ni treba poznati in tako je tudi prav. Je pa vseeno dobro, če zna s svoje spletne strani ali bloga postaviti link na drugo spletno stran ali blog.
V številnih primerih je to mogoče narediti s pritiskom na tipko, namenjeno ‘delanju’ linkov. Tole pišem na wordpressovi platformi, kjer je zadeva otročje lahka. Link se naredi tako, da pritisneš na tipko z narisano verigo, ki je videti nekako takole:
O.k., ni popolnoma taka oznaka, a boljše slike trenutno ne najdem.
Kdor je kdaj sam pisal blog na wordpressu, seveda ve, da je med tipkanjem oznaka za link (pravzaprav sta dve: za delanje in brisanje linkov) sivkasta in pritisk nanjo ne obrodi nobenih sadov.
No, če del natipkanega besedila obarvamo (select), na primer z miško ali s kurzorji in tipko shift, se priložnost za link takoj ponudi.
Tule bom obarval del besedila:
Oglejmo si relativno nepomemben profil na naslovu, ki ga mnogi spletni mojstri uporabljajo za takoimenovano sekundarno podporo svojim stranem.
Ko sem besedilo obarval z miško, sem kliknil ikono z verigo in v polje vnesel spletni naslov (tisto, kar se začne s http). Tako ljudje vidijo anchor text (nepomemben profil), iskalniki pa naslov (http://www.redgage.com/profile#rf:/mihgasper:innercontainer:pager.forward).
Toda ljudje zaradi drugačne barve in podčrtanja vidijo tudi, da je pod besedilom link, ki ga lahko kliknejo, iskalniki pa zaradi načina zapisa v html kodi vidijo, da je naslov povezan z neko ključno besedo ali besedno zvezo (nepomemben profil).
In še nekaj je. Če se z miško zapeljemo prek anchor besedila, se pokaže napis “Profil kar tako za hec”, ki laho daje ljudem in iskalnikom dodatne informacije.
Če bi kodo morali vnesti sami, bi bila v takšnem formatu:
<a href=”http://www.redgage.com/profile#rf:/mihgasper:innercontainer:pager.forward” title=”Profil kar tako za hec”>nepomemben profil</a>
Seveda pa se da zadevo še dodatno zaplesti in določiti, ali naj se s klikom na povezavo odpre novo okno, ali naj bo povezava nofollow, lahko bi ob html kodi omenil še BB kodo, ki jo uporabljajo forumi, in še marsikaj, kar presega moj namen in ne nazadnje tudi znanje.
Glavno je, da veste, čemu je anchor text namenjen: povezavi človeških bralcev in iskalniških botov. Ljudje vidijo ključno besedno zvezo, iskalniki pa povezavo in oboji, vsak po svoje, znajo to tudi povezati.
Anchor text je za uvrščanje v iskalnikih izjemno pomemben. Iskalniki namreč z njegovo pomočjo povežejo ključne besede z določenimi stranmi. Zato je smiselno, da naslednjič izdam nekaj konkretnih trikov z uporabo anchor texta.
Značke: anchor text, uporaba anchor texta
27 novembra, 2013 na 6:50 popoldan |
[…] 1. vse objave so kratke, vse po istem kopitu, imajo minimalno število besed po SEO standardih (na primer 150 ali 250) in linke z anchorjem, […]
26 decembra, 2013 na 7:05 popoldan |
[…] jih od kod prihajajo, kdaj se pojavijo, kam natanko kažejo, kako so oblikovani (na primer prek anchorja ali slik) in koliko časa trajajo (mnogi linki se po določenem času deindeksirajo). Nekateri […]