Kako uporabiti slike za optimizacijo spletnih strani?

Slike (fotografije, ilustracije, kliparti, pač vsa grafika) so zelo pomemben del optimizacije spletnih strani. Ker pa so slike zanimive predvsem ljudem in jih boti težko razumejo, za povrh pa nalaganje slik upočasnjuje nalaganje celotne spletne strani, so jih SEO mojstri v preteklih letih kar konkretno zanemarjali ali pa se jim posvečali le enostransko.

To seveda odpira krasne priložnosti za novince, ki morajo ob zagonu svojih strani kaj kmalu ugrizniti v kislo jabolko, ko ugotovijo, da za uvrstitve tekmujejo z nekom, ki ima petnajst let staro stran in ga vsaj po letih nikoli ne bodo mogli prehiteti.

Mimogrede: stara spletna stran je iskalnikom všeč, ker je 99 odstotkov strani, namenjenih spamu ali goljufanju ali kakim drugim nečednostim, ZELO mladih. Za spamerja je eno leto ZELO dolga čakalna doba.

No, razmišljamo lahko tudi drugače. Če vemo, da spamerji neradi čakajo, poiščimo priložnosti in še na kakem drugem področju pokažimo, da mi ne spadamo v to zaničevano kategorijo.

Spamerji so na primer znani po svoji lenobi in nenehnem pomanjkanju časa. Kadar kaj napišejo, je besedilo kratko, gostota linkov je nesorazmerno visoka, njihove objave (na blogih ali spletnih straneh) pa običajno brez slik. Iskanje, preimenovanje, pretvarjanje, vstavljanje in opisovanje slik namreč zahteva nekaj truda, ki ga je težko avtomatizirati.

Sam vem, da pri enem svojih blogov v povprečju porabim polovico časa za pisanje tristotih besed in polovico časa za dodajanje ene same slike.

Poleg tega imajo iskalniki o slikah le precej zmedeno predstavo.

No, izkažimo se in poiščimo kakšne lepe in svojemu besedilu ustrezne slike (pozor na avtorske pravice!), ki pa morajo biti uporabne tudi s stališča botov.

Se pravi, da ne smejo biti prevelike (velike slike upočasnjujejo nalaganje spletne strani, zasedajo dragoceni prostor in nas na koncu lahko stanejo obiskovalcev in uvrstitev). Kaj je prevelika slika, težko povem, dobro pravilo je verjetno, da ob nalaganju strani štejemo. Če se stran nalaga več kot tri sekunde na nekem povprečnem računalniku, so bo povprečnemu uporabniku zdela prepočasna, postal bo živčen in morda kliknil nazaj na seznam zadetkov. Izgubili smo obiskovalca.

Pospešimo svoje spletno mesto!

Če najdete takšno počasno stran, je zelo verjetno, da so na njej prevelike slike ali pa kaj drugega v zvezi z grafiko. Ena izmed možnosti, da jih zmanjšamo, je spreminjanje formata. Tudi tudi ni posebnih pravil, a velikosti okrog 200 x 200 ali 300 x 300 so načeloma že kar velike. Za poživitev besedila je tudi 100 x 100 lahko dovolj dobro, če pa imate stran, kjer bi radi prikazali svojo fotografsko spretnost, boste seveda vzeli večji formt ali pa celo stran prilagodili tako, da bo nekaj manjših slik ‘viselo’ na osnovni srani, v galeriji pa bodo na ogled vaši ponosi v vsej svoji gromozanskosti.

Drug način je možnost kompresiranja. Format, kot so jpg ali gif namreč omogočajo bolj ali manj stisnjene zapise informacij, med katerimi človeško oko le stežka loči. Na spletu je na voljo stotine brezplačnih programov, ki grafiko lahko pretvorijo v bolj stisnjeno obliko, ki bo še vedno primerna človeškemu očesu, stran pa bo seveda ob večji kompresiji slik hitrejša.

Seveda ni treba pretiravati. Vem za spletno stran, kjer so objavljeni članki s področja turizma, opisani so zanimivi kraji, a ima vsak članek le eno majceno sličico v velikosti poštne znamke. Lastnik te strani je znani spletni mojster, ki ga je, po mojem skromnem mnenju, v tem primeru preveč zaneslo. Škoda za izgled strani, ampak po svoje tudi dobra novica za njegovo konkurenco.

Ko slike izberemo, jih pravilno poimenujmo. Slika, ki pride iz aparata, ima običajno neko prednastavljano ime, npr DKGM110125.jpg. To lahko dotičnemu aparatu nekaj pomeni, iskalnikom pa prav nič. Imenujmo jo torej po tistem, kar prikazuje, na primer “cvetlica.jpg”. Jasno je, da se splača prej preveriti, ali ljudje to besedo sploh iščejo. Morda bo “cvetica.jpg” boljša izbira. Ali pa “vrtnica.jpg” ali “bela-vrtnica.jpg”, … Saj se razumemo? Še nekaj: osebno se izogibam uporabi č, š in ž v imenih datotek.

Ko slike poimenujemo, imamo možnost tudi alternativnega poimenovanja, ki ga prav tako prebere le bot (alt tag). Tudi tu vnesimo nekaj, kar je smiselno povezano s prizorom na sliki, po možnosti pa tudi s tistim, kar opisuje besedilo in je v sorodu z našimi ključnimi besedami.

Če na primer pišem članek o potici, naj bo na sliki potica, ime slike morda orehova-potica.jpg in alt tag potica z orehovim nadevom. Vse skupaj nam bo močno povečalo možnosti za boljše uvrstitve, ko pa bomo dobili tudi obiskovalce, bodo bolj verjetno našli, kar so iskali. Na nekaterih svojih straneh dobivam tretjino obiska prek slik in z razmahom Pinteresta gre vse skupaj še bolj v smer surfanja prek slik.

Slika potice naj ima tudi ime povezano s potico

Slika potice naj ima tudi ime povezano s potico

Naslednjič bom poskusil kaj zanimivega napisati o brezplačnih spletnih straneh, ki nam lahko služijo za dodaten vir obiska in seveda višje rangiranje v iskalnikih.

Advertisements

Značke: ,

2 komentarja to “Kako uporabiti slike za optimizacijo spletnih strani?”

  1. Kako uporabiti brezplačne spletne strani za optimizacijo vaše glavne (landing) strani? « seofrik Says:

    […] seofrik Just another WordPress.com site « Kako uporabiti slike za optimizacijo spletnih strani? […]

  2. Kako pravilno graditi linke? | Seofrik: Optimizacija strani za iskalnike, pozicioniranje in drugi heci Says:

    […] prihajajo, kdaj se pojavijo, kam natanko kažejo, kako so oblikovani (na primer prek anchorja ali slik) in koliko časa trajajo (mnogi linki se po določenem času deindeksirajo). Nekateri linki se […]

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: