Koliko je vreden FaceBook like?

Ali lajk lahko vpliva na uvrstitve v iskalnikih?

Stara SEO šola se posveča predvsem on-site optimizaciji in link-buildingu, a z naraščajočo priljubljenostjo socialnih omrežij (FaceBook, Twitter itd.) in bookmarking servisov (Reddit, Dig itd.), so na uvrstitve v iskalnikih začeli vplivati tudi novi dejavniki.

Pravzaprav jih je vse več in imajo vse večjo težo.  Na žalost pa jih je težje razumeti.

Po mojem je prva težava v preklopu načina razmišljanja.

Je mogoče uporabiti FaceBook za optimizacijo?

Je mogoče uporabiti FaceBook za optimizacijo?

Če je bila izdelava spletnih strani še donedavna skoraj izključno v rokah računalničarjev, ki imajo pač priučene drugačne vzorce razmišljanja, so se zadeve v zadnjih nekaj letih vendarle spremenile. Večina računalničarjev je bolj introvertiranih kot ekstrovertiranih in beseda ‘share’, oz. ‘deliti’ ni med njihovimi najljubšimi.

Pri FaceBooku in vseh ostalih zadevah, kjer je vgrajen ‘like’ ali ‘vote up’ pa vse temelji ravno na deljenju informacij. In to deljenje je deljenje z ljudmi, ne s stroji. Če so prej podporne bloge pisali za spiderje in crawlerje, naj bi jih sedaj predvsem za prave bralce, z vsemi njihovimi muhami vred.

Ker nekateri bralci radi pritisnejo tipko ‘like’ ali ‘share’, je naenkrat postalo pomembno, da ima vsak blog tudi takšen gumb (ja, tudi tale, zaenkrat s samo dvemi lajki, a upamo na boljše čase).

Vsak takšen pritisk na gumb iskalniki pridno zabeležijo. Kdaj je bil pritisnjen, kdo ga je pritisnil in kakšen odziv je sprožil. Iskalniki se zelo trudijo nadzirati svoje uporabnike (s tem tudi kršijo nekatere zakone, a to je svoja zgodba), zato dobro vedo, da bo twit nekoga  s tisoči followerjev vreden več od twita nekoga, ki je račun na Twitterju odprl le zato, da ga ima.

Torej, čeprav je takšen twit dejansko sprožil nofollow link, se bo to na lestvici rezultatov v iskalnikih poznalo. Sem preizkusil. Rezultat je bil opazen, a žal kratkotrajen. Mi je pa seveda povečal verjetnost, da kdo tisto stran, ki je bila twitnjena, opazi in še sam naredi kaj zanimivega (lajkne, twitne, ali vsaj na strani sami ostane dolgo časa itd.) – vse se namreč meri in v zadnjih tednih opažam, kako nekatere moje strani pridobivajo pozicije (in s tem obisk) preprosto zato, ker – imajo več obiskovalcev in so ti očitno relativno zadovoljni s tistim, kar najdejo.

Je pa pri FB like gumbu ena težava. Opazil sem, da je zelo težko dobiti prvega in drugega. Tudi tu sem napravil poskus in na eni svojih strani po postavitvi FB gumba prosil trideset svojih FB prijateljev za lajk. Približno polovica se je odzvala, in ko sem jih nabral kakih dvajset, so začeli prihajati lajki tudi s strani ljudi, ki jih sploh ne poznam. Ljudje smo socialna bitja in radi ponovimo tisto, kar smo videli pri drugih.

Preprosta finta, ki si jo velja zapomniti!

Je pa še ena, o kateri bom govoril prihodnjič. Mnogi ste že slišali zanjo, a si jo bomo vseeno skupaj ogledali. Do takrat lahko v komentarjih zapišete svojo izkušnjo z vplivom socialnih omrežij na uspeh vaših spletnih strani. Vesel je bom in preostali bralci tudi!

Advertisements

Značke: , , , , , ,

5 komentarjev to “Koliko je vreden FaceBook like?”

  1. Kako pravilno graditi linke? | Seofrik: Optimizacija strani za iskalnike, pozicioniranje in drugi heci Says:

    […] takle profil je imel spamer pred izbruhom socialnih omrežij, zdaj lahko prištejemo še nekaj sto lajkov s Fejstbuka, retwittov s Twitterja, pinov s Pinteresta in drugih ‘signalov’, ki jih je mogoče […]

  2. Kako povečati avtoriteto svojih spletnih strani? | Seofrik: Optimizacija strani za iskalnike, pozicioniranje in drugi heci Says:

    […] si takšna spletna mesta do uvrstitev pomagajo z aktivnostjo socialnih omrežij, kot je na primer FaceBook. Vendar so rezultati le začasni. Pri novici to ni nič hudega, saj bo čez nekaj dni stara in čez […]

  3. Promocija strani | Seofrik: Optimizacija strani za iskalnike, pozicioniranje in drugi heci Says:

    […] potrebujemo desetine obiskovalcev za en sam klik, so tule po mojem v igri tisoči ali deset tisoči lajkov za en sam link. Imam dovolj blogov, da lahko to vidim na lastne oči. Vsebina, ki v nekem trenutku […]

  4. Kako najti dobičkonosno nišo? | Seofrik: Optimizacija strani za iskalnike, pozicioniranje in drugi heci Says:

    […] mogoče je treba dodati še nekaj znanja s področja optimizacije, vsebino primerno spromovirati na socialnih omrežjih in jo nalinkati, da dobi primerno avtoriteto […]

  5. Nekaj metod iskanja dobičkonosnih niš | Seofrik: Optimizacija strani za iskalnike, pozicioniranje in drugi heci Says:

    […] z odgovori na najbolj zanimiva vprašanja v niši in nato graditi avtoriteto pri iskalnikih, na socialnih omrežjih in izven […]

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: