Kako dobiti zastonj link?

Plačaš ga! Tako ali drugače link vedno plačaš!

Kdor se je s svoj spletno stranjo ali blogom ukvarjal več kot eno uro, se bo gotovo strinjal, da na spletu, kot tudi sicer v življenju ni nič zastonj.

Seveda je servis, na katerem sem postavil tale blog, uradno  brezplačen. A že takoj na začetku, ob sami registraciji, ko je treba vsaj približno izbrati videz bloga, lahko izbiraš med stotinami tem. Nekatere so brezplačne, druge pa niso. In tiste druge so praviloma boljše. Ne bom se spiščal v razloge, ker bo šla tokrat beseda predvsem o linkih in o tem, kako jih dobiti čim ceneje, če že zastonj ni mogoče. Dodal bi le, da se po ponudbi za plačilo takoimenovanih premium tem zadeva samo še stonjuje. Več prostora, ime domene po meri, karkoli, vse je treba plačati. In prav hitro smo ob nekaj stotakov, kar je ob današnji ekonomiji še  toliko bolj zaskrbljujoče.

Noben link ni zastonj

Za vsak link plačamo

Prejšnji sem govoril o promociji s pomočjo Facebooka. Je precej zamudna in daje kratkotrajne učinke, zato jo ocenjujem za tvegano naložbo. Če pa se že gremo, ne smemo razmišljati o enkratni promociji prek Facebooka, ampak o nenehnem dotoku lajkov. Če se zanašamo samo na FB lajke, namreč potrebujemo ves čas nove, saj njihov učinek zelo hitro zbledi.

Seveda lahko težimo vsem prijateljem in ‘prijateljem’. Večina nas z veseljem naredi uslugo ali dve, potem pa nam počasi vse skupaj začne presedati. Na strani našega podjetja dobimo na dan po deset, dvajset takih želja in človek pač ne more porabiti celega delovnega dne za to (trend gre namreč v to smer – vsak dan več, posebej ko ljudje zavohajo, da si ‘lajker’).

Drug način je z nakupom. Pri nas je že kar nekaj podjetij, ki lahko organizirajo različne nagradne igre in podobno v zameno za lajke, a to ni prav poceni. Za majhne ribe je veliko ugodneje, če lajke kupimo na portalu, kot je Fiverr.

Tam se da dobiti marsikaj in cena je navedena že v imenu. Pet dolarjev za (vpiši in izberi ponudnika) pač ni veliko denarja in, tudi če se ne posreči, za večino med nami ne predstavlja konca sveta. Ko imate na strani sto FB lajkov, bodo bralci rade volje pritisnili še kakšnega svojega. Zastonj!

psihologija-mnozic

V množici se mnogi obnašajo kot ostali

No, zadnjič sem doživel nekaj izjemnega, kar sem izkoristil za zanimiv poskus. Moj članek je bil prikazan na prvi strani zelo obiskanega portala. To je trajalo le en dan, a obisk (stokrat višji od običajnega), je prinesel lepo vzpodbudo. Nekdo je na članek nalepil povezavo s svojega bloga, ki ima PageRank 5, se pravi je avtoritativen in še tematika je zelo sorodna, kar pomeni ozko usmerjeno skupino obiskovalcev (z možnostjo prihoda kakšnega novega linka) in relativno visoko moč v očeh iskalnikov. Tudi veliki G me je po nekaj dneh obotavljanja za osnovno ciljano zaporedje besed s petega mesta premaknil na tretje in to mi sedaj dolgoročno prinaša višji obisk kot prej (sedaj je obiskovalcev skoraj dvakrat toliko kot prej).

Seveda se na tak krompir ne moremo zanašati, čeprav se že statistično gledano pri množici objavljenih člankov prej ali slej mora zgoditi. Vendar pa lahko mogoče kakšen link tudi kupimo? Legalno je to mogoče prek oglaševanja, nelegalno (v očeh Googla, ki pa trenutno še ne postavlja zakonodaje, se pravi, da s tem dejansko ne kršimo nobenih zakonov) pa kar pri straneh, ki so pripravljene linke prodati.

Hiter pregled cen: za PageRank 0 link 1 EUR, za enko 2 EUR itd., v glavnem se da dobiti kar precej linkov za relativno malo denarja. Tisti, ki linke prodajajo, jih običajno v paketih (v Sloveniji ima kar nekaj ljudi pod nadzorom prek 50 spletnih naslovov in temu ustrezno količino in raznovrstnost za prodajo linkov).  Za ‘lahke besede’ lahko za 30 ali 50 EUR dobite dovolj (npr. 10-20 dobrih linkov), ki vam lahko prinesejo prvo mesto v iskalnikih v manj kot mesecu dni. In tam lahko ostanete, dokler ne bo nekdo drug začel resno tekmovati za isto besedo (ali pa iskalniki posumijo, da je z linki nekaj narobe).

In zakaj bi iskalniki posumili v vaše linke? Kaj privede do tega, da jih označijo za ‘nenaravne’? O naravnem videzu linkov prihodnjič!

Značke: , ,

Komentiraj