Kako so videti naravni linki?

Marsikaj je lahko videti naravno, zato natančnega odgovora ne morem ponuditi, a imam svojo teorijo.

Najprej mnenje nekaterih veteranov:

“Noben link ne more škoditi.”

Morda še pripomnijo:

“Hja, če najprej nimaš nobenega, nato dobiš naenkrat tisoč linkov in potem spet nič, se iskalnikom lahko zazdi sumljivo.”

naravni-linki

Vse je naravno (vir: Pixabay)

S tem se žal ne morem strinjati, ker sem pred slabim letom doživel bombo v oblikih dveh (!) linkov s PR 4 (PR je seveda okrajšava za PageRank). Pravzaprav sta bila samo bloga ocenjena s PR 4, objavi pa sta bili novi, izvirni, vendar morda kar malo preveč optimizirani (in še obe za isto besedo – cepec!).

– ker sta bila bloga objavljena na istem IP-ju (čeprav različnih naslovih),

– ker sta prišla z blogov, ki sta morda na seznamu ‘slabe soseske’ (vsi linki s teh dveh blogov so namenjeni podpori, ni pa na primer linkov na avtoritarne strani ali kakšnih drugih za povprečen blog tipičnih linkov, kot so videi z YouTuba, posti na drugih blogih, novice na različnih portali, Wikipedia itd.)

– ker sta bila oba uvrščena pod novo kategorijo

– ker sta bila objavljena naenkrat

je Gugl posumil v ‘naravnost’ takšnih povezav in namesto, da bi z dvanajstega mesta  za to besedo napredoval na peto ali šesto, me je vrgel na dvesto deseto!

Da bi zadeve še bolj zapletli, smo eno objavo čez kako uro umaknili. Tudi to se je Guglovim botom verjetno zdelo sumljivo. Eno je, da dobiš dva (samo dva!) močna linka (ampak spet ne tako zelo močna) naenkrat, drugo pa da potem eden skoraj takoj po indeksiranju izgine.

Mimogrede – bombardirana stran je bila stara že dve leti in je nanjo kazalo že nekaj deset zelo raznolikih linkov.

Gugle je mojo stran cel mesec žongliral med drugo in dvajseto stranjo rezultatov, nato pa sem obupal in umaknili smo še drugo objavo. Finančne škode ni bilo nobene, za tisto besedo imam sedaj drugo mesto in verjetno bo prišlo kmalu tudi prvo, pa brez posebnega truda, bilo pa je poučno.

Sedaj takšnih linkov ne postavljam več.

Raje odprem nov blog, napišem par objav, niti ne nujno optimiziranih, morda le s površnim kw researchom, nato pa, ko blog začne dobivati obisk (vsaj nekaj obiskovalcev na dan), nanj postavim kak link s katerega od blogov, oz strani, ki že imajo nekaj avtoritete.

Vedno dajem deep linke (torej na objave, ne na osnovni naslov bloga), če se le da, jih dajem s svežih objav (torej ne z objav, ki so bile indeksirane že pred meseci), ko je teh deep linkov že nekaj in je promet primerno večji (na primer deset ali dvajset obiskovalcev na dan), pa postavim tudi kak malo boljši link, morda celo z blogorole in to kar na osnovni naslov bloga, kar bi bil v primeru, ki ga berete, kar https://seofrik.wordpress.com/.

Tako blogi počasi rastejo po količini objav in količini linkov in šele, ko je objav vsaj deset, zmanjšam intenziteto pri vsebini, pa zato malo bolj skrbim za pritok linkov.

Trudim se, da na vsakem blogu nekaj objavim vsaj enkrat na mesec, a mi ne uspe vedno. Ko pa objavo izpeljem, jo vedno z mislijo, da bralcem in iskalnikom ponudim nekaj izvirnega, zanimivega, spotoma pa še postavim kakšen link. Vsak tak link je po mojem v očeh iskalnikov videti naravno. Avtoriteto in starost namreč pridobiva postopno in, glede na to, da včasih objavljam pogosteje, včasih redkeje in praviloma linkam na strani, ki tudi že imajo nekaj avtoritete, je to iskalnikom verjetno všeč.

Promet že kaže tako.

Kdor je zdržal do konca te absolutno predolge objave, je verjetno opazil, da zelo veliko govorim o pomenu linkov. Nekateri menijo, da linki niso več tako pomembni, kot so bili, da je on-site seo edini pravi, da je link-building mrtev in bodo namesto linkov prevzeli vlogo razsodnikov v SERPu znaki socialne aktivnosti,  a s tem se ne strinjam.

Zato bom naslednjič zapisal nekaj misli o tem, zakaj so linki tako pomembni in zakaj bo tako po mojem ostalo še kar nekaj časa.

Značke:

5 komentarjev to “Kako so videti naravni linki?”

  1. Slavko Guštin Says:

    Zelo zanimiv blog. Tudi mene v zadnjem letu to področje zelo zanima. Lahko dobim kaj več kontaktnih podatkov?
    lp (slavko.gustin(at)gmail.com)

  2. Peter Mesarec Says:

    Ne bi se rad kregal s tabo, ampak resno resno dvomim v to, da sta dva PR4 backlinka tako vplivala na SERP. Razlogov je lahko še zelo veliko, poleg tega pa lahko pomeni, da sta ta dva linka bila samo kaplja čez rob, ko je google že imel dvignjenih precej rdečih zastavic. Ali pa je enostano Google narobe ocenil, tudi to je opcija, vprašaj mene, ki sem bil z mojim blogom zdaj dve leti na 400 mestu, čisto brez razloga. 😀

    • seofrik Says:

      Hja, pri SEO zadevah verjamem samo v stevilke. Po eni strani dobre strani vec let ne splavajo med prvih sto pozicij, po drugi ima totalen black hat nenehno prve pozicije. Da so pravila za Slovenijo ocitno povsem drugacna kot za ZDA, zadevo se dodatno zaplete.

      Ampak, da se vrnemo k dejstvom in iz tega izpeljem svoj zakljucek:

      – stran stara dve leti, podprta s cca 25 backlinki z razlicnim anchor tekstom, kjer pa je beseda, za katero sem tedaj tekmoval, res sumljivo prevladovala
      – v petek se na vrhu druge strani
      – v soboto oddam nesrecni besedili, spet obe za taisto besedo
      – v nedeljo me lastnik blogov obvesti, da sta besedili postavljeni, da je zanju celo ustvaril posebni kategoriji, kar bi moralo se okrepiti link juice
      – takoj preverim in sem padel za 200 mest
      – sporocim lastniku bloga in eno besedilo takoj odstrani (to je bila po mojem huda napaka)
      – stran niha dva meseca med 11. in 220. mestom
      – ostranimo se drugo besedilo in stran se isti dan vrne na 13. mesto, kjer nato tudi ostane, oz. zacne pocasi, naravno drseti, ker se z njo skoraj ne ukvarjam vec in seveda izgublja proti konkurenci (vendar nikakor ne gre vec na cetrto ali kako slabso stran).

      Da sta bila kriva ravno tista linka? Zagotovo.
      Da je imel G dvignjene zastavice ze od prej? Zagotovo.
      Da je G kdaj kaj narobe ocenil? Seveda, to je del njegovega sarma. Celoten iskalnik je zgrajen na napakah in med popravljanjem nenehno nastradajo tisti, ki so najmanj pokvarjeni (ker so pac najmanj pouceni).

      O cem bi se bilo tu kaj kregati?

      😉

  3. Česa nas Wikipedia lahko nauči o optimizaciji? « Pisanje besedil za splet Says:

    […] še vemo, kakšni so naravni linki, […]

  4. Promocija strani | Seofrik: Optimizacija strani za iskalnike, pozicioniranje in drugi heci Says:

    […] sto ali dvesto obiskovalcev, nato se čez teden dni isto zgodi z drugo, tretjo in tako naprej, a ‘naravnih linkov,’ dokler nisem blogov podprl z drugih svoji vsebin, preprosto ni bilo. Šele, ko sem prišel za […]

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: