Kako spletni promet spremeniti v zaslužek?

(Elementi spletne strani, s katerimi povečamo konverzijo)

Postaviti spletno stran ni težko. Dobiti promet je veliko težje. Ampak zaslužiti s spletno stranjo je še veliko, VELIKOOO težje.

Seveda večina imetnikov spletnih strani izgubi voljo že ob prvi oviri, se pravi osnovni optimizaciji, ki je potreba za dotok prvih obiskovalcev, a pravo delo se s prometom šele začne. Od kod obiskovalci prihajajo? Katere besedne zveze so jih pripeljale? Katere strani na našem spletnem mestu so jim še posebej všeč? Koliko časa preživijo na posameznih straneh? Kako jih zapustijo? In zakaj, madonca, ničesar ne kupijo???

kako zasluziti s spletno stranjo

Morda ste ga prepoznali na zgornji karikaturi. Jimmy Whales je ustanovitelj ene najbolj obiskanih spletnih strani na svetu, pravega spletnega fenomena, Wikipedie. Wikipedia je lep primer strani, ki ima ogromno obiska, a ne služi denarja. Delno je to seveda posledica odločitve, da ne bo predvajala oglasov, a večina njenih strani, roko na srce, ne kliče ravno k nakupovanju.

V čem pa so spletne strani, ki denar služijo, drugačne? Katere elemente naj bi imele za čim boljšo konverzijo obiskovalcev v kupce?

1. Osnovni SEO

Ugotoviti moramo, katere besedne zveze obisk prinašajo. Statistika obiskov nam je pri tem v ogromno pomoč. Nekatere besedne zveze uporabljajo obiskovalci, ki so le radovedni, druge pa obiskovalci, ki imajo denarnico že odprto. Naučimo se jih prepoznati. Tule je nekaj primerov:

“najboljši televizor” … radovednež

“najnovejši samsung plazma” … morebitni kupec

“samsung x5  plazma ljubljana na obroke” … zelo zagret kupec (model sem si izmislil, ampak verjetno ste dojeli bistvo)

Se pravi, da svoje spletne strani čim bolj prilagodimo kupcem, ne kr vsem obiskovalcem. To ne pomeni, da strani, ki nam že prinašajo obisk, pa čeprav le firbce, pobrišimo. Nikakor ne. Ker takšne strani očitno že imajo neko avtoriteto, jih uporabimo za podporo (z njih postavimo linke na prodajne strani). Poleg tega je spletno mesto, ki ima poleg prodajnih tudi informativne strani, v očeh iskalnikov bolj zanimivo in zaupanja vredno.

2. Elementi, ki kupcu vzbujajo zaupanje

Na prvem mestu so tu pogoji nakupa (dobro preštudirajmo zakon o varstvu potrošnikov, posebej pogodbe, ki se sklepajo na daljavo), pa kontakt. Virtualna resničnost gor ali dol, kupci se še vedno bolje počutijo, če lahko zavrtijo telefon in govorijo s pravim človekom. Se pravi: kontaktni podatki z naslovom , uradnimi urami, telefoni, e-mailom in imeni prodajalcev in drugih odgovornih oseb.

Potem je tu garancija. Čeprav mnogi garancije nikoli ne izkoristijo, jo skoraj vsak rad vidi. Že omenjeni zakon o varstvu potrošnikov natanko določi kakšne garancije mora prodajalec nuditi kupcu, a to naj nas ne ovira, da tega ne bi posebej izpostavili. Poleg tega vedno poudarimo, da je nakupovanje prek naše spletne strani povsem varno, zavarovano z najnovejšijm certifikati in sploh (če je to seveda vsaj približno res).

Ne pozabimo na pričevanja. Ljudje smo družabna bitja, ki smo se skozi svojo zgodovino veliko družili v krdelih. Radi vidimo, da je v tej trgovini kupoval že nekdo drug, in da je bil zadovoljen. Ker teh pričevanj nihče ne preverja (pa tudi težko bi jih bilo), so večinoma izmišljena, a vseeno delujejo zelo vzpodbudno.

3. Zadnji udarec

Kada nakupujemo, sklepamo kupčijo. In v kupčiji se vsi radi počutimo zmagovalce.

Kupcu torej ponudimo popust. Tako ne bo le kupil izdelka, ampak tudi nekaj prihranil. Prihranjen denar pa je enak zasluženemu, z davčnega vidika (ker je že v žepu) celo boljši.

Kupcu dajmo darilce. Včasih je že zelo ceneno darilo dovolj, da nagne tehtnico na stran odločitve o nakupu. Ko so pred leti ob pralnih praških začeli ponujati novotarijo (žvečilni gumi), je toliko ljudi kupilo prašek le zaradi darila, da so začeli žvečilne prodajati še posebej. Tako je bil rojen Wrigley.

Opomnimo kupca, da je naša ugodna ponudba omejena s časom ali količino. Morda kupec še cinca in ga bo ura, ki odšteva minute do konca ugodne ponudbe, ali napis ‘le še dva kosa v skladišču’ potisnil v smeri nakupa.

In za konec …

Nakup naj bo enostaven. Amazon kot največja spletna štacuna je šel tako daleč, da je hotel svoj sistem s pritiskom enega gumba celo patentirati. Zapletena registracija, potrditveni e-maili, izpolnjevanje obrazcev in tako naprej so same ovire v procesu nakupa. Zato stremimo k čim bolj preprostemu sistemu, ki mora biti pregleden in varen. In zapomnimo si, a ga bomo morali ves čas nadzirati in popravljati, ker je splet pač dinamičen kot življenje samo in se optimizacija nikoli ne konča.

Zdaj pa veselo na delo!

 

Advertisements

Značke:

2 komentarja to “Kako spletni promet spremeniti v zaslužek?”

  1. soskom Says:

    Na koncu šteje največ ustno priporočilo (aka…. kupil sem ta in ta kodel, kul cena ampak veš kakšne funkcije ima …) itn…

    • seofrik Says:

      Res je, ustno priporočilo nikakor ni za odmet. Bi rekel, da to spada k takoimenovanemu social proof-u, se pravi k obveznim elementom. Eno je reklama, drugo pa izkušnja pravega človeka, po možnosti celo nekoga, ki ga poznamo. Uspešne prodajne strani imajo vedno nek social proof. Hvala za komentar!

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: